Masterclass: ai i marketing

De fleste af os har allerede erfaring med at skabe indhold med kunstig intelligens. Men mange af os har også oplevet den lidt flade følelse af at stå med en upersonlig og uskarp tekst efter en hurtig interaktion med ChatGPT.

AI har potentialet til at aflaste dig med op til 60% af dit marketingarbejde – måske mere, hvis du altså bruger teknologierne rigtigt. Og nej, du skal selvfølgelig ikke gå på kompromis med kvalitet og performance. Løsningen er at bruge AI både på både det strategiske og taktiske niveau. Med den rette tilgang er AI nemlig nøglen til langt mere effektive strategier og bedre resultater.

Strategisk marketing med AI

Dette intensive endagskursus introducerer dig til, hvordan AI kan effektivisere og accelerere din marketingindsats gennem AI-marketingkompasset, der er udviklet til at give dig sammenhæng i dit strategiske arbejde med AI. Med AI-marketingkompasset opnår du:

  • Mere kvalificerede analyser og et bedre beslutningsgrundlag
  • En bedre forståelse af din målgruppe
  • En klar strategi og effektive eksekveringsplaner
  • En bedre forståelse af dit brands rolle og tone of voice
  • Mere målrettet indhold produceret på en brøkdel af tiden

På masterclassen lærer du at identificere de AI-værktøjer, der bedst kan støtte dig i dit arbejde, og du går hjem med din egen AI-marketingassistent, der gør dig bedre i dit marketingarbejde.

Det opnår du:

  • Forståelse for grundprincipperne i generativ AI.
  • Indblik i, hvordan du kan bruge tjenester som ChatGPT, Google Gemini, HeyGen, Midjourney, ElevenLabs og mange flere i dit arbejde.
  • En mulighed for at genbesøge eller kvalificere din marketingstrategi med AI marketingkompasset.
  • Erfaring med at opbygge din egen skræddersyede GPT, som kan fungere som din marketingassistent i hverdagen.
  • Forståelse for etiske og juridiske dilemmaer samt AIs begrænsninger og faldgruber.
    Kunstig intelligens i strategisk kommunikation

    Detaljer

    Underviser

    Loa Brix

    Niveau

    Begyndere og viderekomne

    Pris

    5.595 DKK

    Varighed

    9.00 – 15.30

    Sted

    Linnésgade 25, København

    indhold

    Del 1: AI's rolle i marketing

    Denne del introducerer de grundlæggende principper for kunstig intelligens og dens indvirkning på marketing. Vi udforsker, hvordan AI kan transformere måden vi planlægger, udvikler og skaber. Sammen identificerer vi scenarier, hvor AI kan understøtte dig i dit strategiske og taktiske arbejde.

     

    Læringsmål:

    • Forstå de grundlæggende begreber inden for kunstig intelligens og sprogmodeller.
    • Lær at identificere AI’s nuværende og potentielle anvendelsesområder inden for strategisk marketing.
    • Undersøg, hvordan AI kan påvirke og forbedre eksisterende processer.
    • Diskuter etiske, juridiske og tekniske faldgruber og barrierer ved AI.

    Del 2: Din AI marketingrådgiver

    Her fokuserer vi på, hvordan Chat GPT kan hjælpe dig med alt fra analyse og målgruppeforståelse til udarbejdelse af tone of voice, marketingplaner og personliseret indhold. Du lærer, hvordan du bygger en effektiv custom GPT til dit marketingarbejde med udgangspunkt i AI marketingkompasset.

    Læringsmål:

    • Oprette Custom GPT.
    • Forstå metoder til at personalisere budskaber ved hjælp af AI-drevne indsigter.

    Del 3: Udvikling af AI-understøttet indhold

    Til sidst kigger vi på de nyeste værktøjer og metoder til at fremstille professionelt indhold ved hjælp af AI. Du lærer at koble indholdsproduktionen på din custom GPT og bliver introduceret til værktøjer, du kan bruge i dit videre arbejde.

    Sidst men ikke mindst skal vi prøve kræfter med at bruge AI som kreativ co-creator.

    Læringsmål:

    • Lære at navigere i landskabet af AI-værktøjer
    • Forstå hvordan du promter dig til indhold, der forbedrer resultaterne af dit marketingarbejde
    • Lære de grundlæggende principper for kreativ udvikling med AI

      Målgruppe

      Kurset er designet til virksomhedsejere og kommunikations- eller marketingprofesionelle, der ønsker at være pionerer inden for brugen af AI i kommunikation og marketing. Ingen forudgående erfaring med AI er nødvendig, men en grundlæggende forståelse af marketing- eller kommunikationsstrategier forudsættes.